Deelnemende bedrijven Winst door Design!

Lees meer in de leaflet Winst door Design 2015.

De volgende Delftse bedrijven hebben zich aangemeld als deelnemer van het Project Winst door Design en hebben zich gepresenteerd op het eerste Matching event van 7 april  of presenteren zich op dinsdag 19 mei op het tweede Matching event. Zij laten zich graag verrassen, inspireren en uitdagen met nieuwe kennis, inzichten, design en creativiteit:


Dit bedrijf is aanwezig geweest op het eerste match making event van 7 april. Hukseflux Thermal Sensors ontwerpt en assembleert sensoren, en verkoopt die wereldwijd. Wij staan open voor inbreng vanuit voor ons ongebruikelijke invalshoeken, en hopen dat de inbreng van “winst door design” ons verrast en op nieuwe ideeën brengt. Als aandachtgebied zien wij vooral de presentatie van het bedrijf en haar producten aan de buitenwereld. Te denken valt aan het verhogen van merk-beleving, bijvoorbeeld door aansprekende verpakking of bijvoorbeeld verbetering van het productimago door koppelingen naar “the internet of things” en social media.


Dit bedrijf is aanwezig geweest op het eerste match making event van 7 april. Zandvliet Vleeswaren is een zelfstandig familiebedrijf. Sinds de oprichting in 1929 heeft het bedrijf zich ontwikkeld van slagerij tot hypermodern productiebedrijf dat vleeswaren maakt voor de traditionele slager, de industrie en de retailmarkt. Voor Winst door Design denken wij zelf denken aan nieuwe verpakkingsvormen voor een aantal van onze producten. Aan de andere kant hebben we geleerd dat het soms beter is creatieven kennis te laten maken met ons bedrijf, zodat er vanuit “het out of the box denken” verrassende andere ideeën kunnen ontstaan.


Dit bedrijf is aanwezig geweest op het eerste match making event van 7 april. We (VP Instruments) provide our customers worldwide with high quality, easy-to-use solutions for compressed air energy management. Our products help you to reduce compressed air consumption and energy costs. Our flow meters and measurement software are also used for Nitrogen, Carbon Dioxide, Argon, Helium and other technical gases. Wat betreft deelname aan Winst door Design denken we aan de volgende invalshoeken: Nieuwe product marktcombinatie bedenken voor onze technologie. Wat zouden we nog meer kunnen met onze bestaande producten, of welk product zouden we moeten ontwikkelen voor bepaalde nieuwe markt, Bedenken van een video/on-line marketingcampagne voor een nieuw product.


Verhinderd op het tweede matching event 22 juni: C-Cube international is a corrosion specialist that has developed and patented technology to measure corrosion very precisely. With this technology, C-Cube international decreases maintenance costs and increases uptime of our clients by measuring corrosion in an early state, before equipment failure. Optimalisatie bestaand ontwerp van een meetsensor coating kwaliteit. Het huidige apparaat behoeft verbetering op het gebied van ergonomie (moet handzamer worden) en behoeft verbetering op het gebied van produceerbaarheid.


Case Riscure Riscure challenges the security of chips and devices by using thorough and inventive testing to discover security weaknesses. Riscure has 80 employees, is operating from Delft (Delftechpark) and has an office in San Francisco (USA) since 2011. Riscure offers consultancy about the security of chip technology and embedded devices that are designed to operate securely in any environment. Above that Riscure is international market leader in providing test equipment for side channel robustness of chip technology. Riscure's equipment is used by chip manufacturers, government agencies and security test laboratories all around the world. Winst door Design: Riscure is operating in a niche market of high-end security test equipment. Due to the small market size the fluctuations in sales are significant. For financial stability it is desirable if revenue can be better planned. While Riscure is expanding her product portfolio they also experience a longer sales funnel, where customers need more time to understand the added value of the products and reach a purchase decision. Long delays in the sales process are not desirable as these increase investment time, and sales effort. For these reasons Riscure believe they could benefit from an improved marketing and sales approach. Within the project Winst door Design Riscure wants to focus on developing a more active marketing approach, for example by using the techniques of Customer Journey Mapping. Riscure is searching for a ¨creative¨ who combines the world of marketing with the world of high-tech engineers.


Aanwezig op het tweede matching event 22 juni: De mensen van Sping zijn en doen meer dan ontwikkelaars van apps. Wij maken vernieuwende internetconcepten, toepassingen en -diensten voor ondernemende bedrijven en startups. Ons Grand Café moet een hip innovatiecafé zijn! Deze stap komt er maar niet. Hoe kunnen we wel tot deze stap komen? Eventueel KPN en/of Samsung vragen mee te doen. Hoe zou het zijn als je binnenkomt als bezoeker en denkt ¨wat een hip bedrijf!¨? Dit heeft te maken met de marketing van ons bedrijf, met onze identiteit, wie we zijn, etc.


Aanwezig op het tweede matching event 22 juni: Wie het over het lekkerste gebak van Delft heeft, heeft het over banketbakkerij Stoffer. Een innoverend bedrijf dat meegaat met de tijd én toch op ambachtelijke wijze haar producten van grondstof tot eindproduct vervaardigd. Banketbakkerij Stoffer wil via Winst door Design het volgende idee toetsen en concreet maken. Conceptidee is het laten beschilderen van wijnkistjes door Delftse kunstenaars om zo betaalbare kunst voor iedereen bereikbaar te maken. Het doel is om de beschilderde unieke kunstkistjes breed in de belangstelling te krijgen als unieke geschenkverpakkingen. Deze te vullen met lekkernijen van Banketbakkerij Stoffer eventueel aangevuld met lokale Delftse delicatessen. Dit idee is nog heel pril en daarom graag het volgende toetsen: 1. Hoe kom ik in contact met 4/5 Delftse kunstenaars Die ieder 12 tot 15 blankhouten wijnkistjes willen beschilderen voor verkoop in onze winkel? 2. Hoe kan ik sociaal media zó inzetten om een zo breed mogelijk draagvlak te creëren? 3. Wat zijn andere wegen om dit product in de markt te zetten?


Verhinderd op het tweede matching event 22 juni: Zwatra Transport is van oorsprong een Rotterdams bedrijf maar is inmiddels al weer vele jaren gevestigd in Delft en houdt zich bezig met verzorgen van horizontaal, verticaal, exceptioneel transport, industriële verhuizingen en machine transporten. De uitdaging voor Zwatra Transport is vernieuwing in een traditionele wereld en hoe te beantwoorden aan de vraag naar meer voor minder.


Dit bedrijf is aanwezig geweest op het eerste match making event van 7 april. Loonbedrijf Kleyweg uit Delft (sinds 1993) is een grondverzet bedrijf met uiteenlopende werkzaamheden zoals:Grond- en rioleringswerk, Straatwerk, Onderhoud terreinen/ groenvoorziening, Klein sloopwerk, Zuigbox werk en Verhuur aanverwante artikelen. Wij met een team van 12 vaste en 10 ingehuurde vakmensen. Wij werken veel voor energie- en overheidsbedrijven en willen graag een rol van betekenis spelen bij de aanleg van duurzame energie en warmtewinning. Voor het project Winst door Design hebben wij het volgende vraagstuk: ¨Hoe worden wij zichtbaarder voor en komen wij meer in contact met gemeentes in de regio; specifiek opdrachten voor klein onderhoud? Eenzelfde vraag voor energiebedrijven in de regio.¨


Aanwezig op het tweede matching event 22 juni: Reurings Precisie Plaatwerk is een onderneming met een platte organisatiestructuur. Door korte en efficiënte communicatielijnen zijn we in staat snel en flexibel te reageren op uw wensen en uw opdrachten tegen concurrerende prijzen uit te voeren. RPP is een onderneming met een sterke drang naar vernieuwing, zo heeft RPP zich o.a. als doel gesteld om binnen twee jaar al haar orders papierloos van werkvoorbereiding tot aan levering te verwerken. Nu gaan er z’n 50 orders met elk z’n 7 bedrukt papier verloren, maar ook is het de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste persoon te krijgen te vaak een struikelblok. RPP heeft een uitdaging ……… wie durft?


Toegevoegd als case bedrijf op het tweede matching event 22 juni. Hoe creëer je vertrouwen?


Verhinderd op het tweede matching event 22 juni: Virus Free Air. “Clean and Safe air is a right for everyone, everywhere”. Virus Free Air (VFA Solutons) is the pioneer and specialist in indoor air treatment and Indoor Air Quality (IAQ). VFA is committed to innovation and excellence and provides top of the line innovations, technologies, concepts and products for air purification in several sectors. Challenge: How to increase awareness for IAQ and company competence and products but also how to apply the product as an integrated part of buildings


Afwezig op het tweede matching event 22 juni / matching volgt later: Item Systems. Vraagstelling is in ontwikkeling en gaat waarschijnlijk over vergroten zichtbaarheid van de vele mooie projecten die men uitvoert bij klanten van naam.


Ook uw bedrijf hier? We hebben plek voor tien deelnemende bedrijven. Met aantal bedrijven zijn we in gesprek. Binnenkort volgen er meer.